Tramontsava 18′ feta sota l’amenaça de pluja

Desprès de l’amenaça de pluja del vespre anterior ens temíem que en qualsevol moment podia caure un xàfec, però ningú es va espantar i tots vam ser a la cita.

El passat dissabte dia 7 a les 4 del matí sortíem de Les Cabanyes cap al Monestir de Montserrat per a fer una nova Tramontsava, la 8ª edició.

A les 5 i 5 del matí començàvem a caminar, pujant fins al punt més alt de la travessa, per sobre de Sant Miquel per dirigir-nos a les Cabanyes. En total érem 84 marxadors/es, amb una temperatura freda a aquella hora, uns 7 graus, i amb ràfegues de vent força fortes.

Poc a poc afrontàvem la baixada de Montserrat pel camí de les Bateries, amb poca llum natural i amb els frontals donant-nos tota la claror possible per no ensopegar. Una vegada a baix, i travessada la urbanització de Collbató, esmorzàvem a peu de la muntanya que poc després havíem de pujar, i ja amb energies renovades agafàvem el camí cap a Hostalets de Pierola, passant pel famós matamatxos, els 7 barrancs i arribada al poble, on tenien el primer avituallament. Begudes i fruita per recuperar energies.

Ja no quedava més pujada i baixada forta, ara tocaven molts kilòmetres planers de camins de terra, envoltats de camps, oliveres i vinyes que aquest any van un pèl endarrerides en el seu procés de brotar. Molts romanins, argelagues i farigoles ens ambientaven la travessa amb les seves incomparables olors. Vam passar per Piera i fins arribar a Sant Jaume Sesoliveres on hi havia el segon avituallament.

Res, una curta parada, suficient per menjar fruits secs, taronges, plàtans i xocolata i havent agafat forces enfrontàvem una part del recorregut ondulat per arribar a Torrelavit, mantenint el nou traçat de l’any passat, per dins d’un esplèndid bosc de pins, molt agradable de passar. Ens acostàvem al 3r avituallament. Torrelavit a la vista.

Ja de ple al nostrat Penedès, envoltats de vinyes, amb camins tous per les darreres pluges, en algun lloc una mica massa enfangats i tot, ens acostàvem al Pla del Penedès, on una altra vegada els voluntaris de l’avituallament ens esperaven per refrescar-nos una mica. Ara ja, les temperatures eren més altes que de bon matí, però tampoc no ens sobrava massa roba, la màniga curta no es veia més que ens els més valents i valentes.

Des del Pla a Puigdàlber res se’ns va oposar, ni el finet plugim que va durar segons, travessem pel túnel de sota la C-15, Puigdàlber i per fi passant per Mas Romaní, ens enfrontàvem, ara si, a la darrera pujada de la travessa. Cap a la masia de les Tres Puntes, on ja sentíem l’oloreta de la brasa que els companys col·laboradors i col·laboradores ens estaven fent per tots els marxadors/es.

Aquest any si, vam arribar tots plegats, sense massa distància entre el primer i l’últim, fruit de la bona organització i bon comportament de tothom, i evidentment de la bona preparació de tots els que, una vegada més hem gaudit de la Tramontsava.

Arribàvem a l’Ermita de Sant Valentí de les Cabanyes, aproximadament a les 4 de la tarda, l’hora prevista, fent-nos la foto de rigor i de final de travessa.

Ara ja si, tocava seure, descansar i sobretot gaudir d’un bon dinar: carn de xai, botifarres, cansalada i pollastre. Tot a la brasa! I ben regat amb vi i cava!

Amb molt bon humor tots els assistents vam compartir les anècdotes de la travessa!

Al final vam fer un total de 42 kms, en un temps de 11h 15 minuts de travessa.

Desnivell de pujada acumulat: 865m.

Desnivell de baixada acumulat: 1.355m.

Total desnivell acumulat: 2.220m.

Alçada màxima 849m.

Alçada mínima 155m.

Al final dels 84 marxadors/es n’arribàvem 82.

Moltes gràcies a tots i totes que heu fet possible la Tramontsava 2018, marxadors i marxadores, avituallaments i col·laboradors/es, sense vosaltres no seria possible!!

Teniu les fotos de la Tramontsava 2018 a:

web https://cursalescabanyes.wordpress.com/

Fins a la propera!!

L’organització de la Tramontsava!